nya vägar

Hej mina trogna läsare!
Det har varit ett turbolent halvår för min del. Jag har känt mig vilsen och glädjen och lyckan har varit som bortblåst.
Min Zelma gick bort. Jag har slutat skolan, fick inte vara med på studenten. Flyttat ifrån mina kompisar och framför allt flyttat ifrån min bästa kompis som jag levt ihop med i 3 år. Jag köpte även lägenhet i Klippan som jag verkligen inte ville bo i... Och så kommer vi även till den delen att mest av allt vilja lyckas. Viljan att lyckas gjorde/ har gjort att jag byggt upp en för hög press på mig själv. När man åker på mästerskap, där man ska vara som mest laddad vill jag så fort som möjligt bara vill springa av mattan eller till och med inte ens vilja gå upp på den.
Jag har märkt nu hur viktigt det är att må bra och känna glädjen i allt man gör. Det är inte så himla lätt alltid då man konstigt nog mest fokuserar på det negativa hela tiden. Vi borde lära oss (framför allt jag) att inte ta åt oss av allting. Att någon är sur och grinig mot dig betyder inte att den är sur på just dig, utan bara har en allmänt dålig dag.
Vänd istället på det och var trevlig tillbaka. 
Jag har valt nya vägar i mitt liv nu och jag känner redan glädjen igen.
 
Det var bara det.
v.jeppsson
  

Kommentarer
Postat av: Ante

Mycket bra skrivit Vickan!
Och äntligen uppdaterade du ;)

2012-09-20 @ 15:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0