vad gör man om 50 år?

Gick förbi boulebanan en bit från mitt hus med casper för några dagar sedan. Det är ganska roligt hur gamlingarna verkligen går inför det. Det är till och med någon hjälte som kommer en kvart tidigare så att banan hinner krattas ordentligt. Så började jag att fundera på vad jag kommer göra när jag är sådär skrynklig. Det är ganska svårt att tänka sig in i vad dagens ungdom kommer att göra om 50 år. Uteaktiviteterna kan nog slänga sig i väggen... men det förvånar mig inte om det istället för att det tas med kortlek på kvällarna nere på pensionärsföreningen tas med vars en stationär dator. Om 50 år har nog pensionererna grymma spelturneringar veckor i sträck samtidigt som de lever på billys och energidricka.
Det är nog inget för mig.. men vem vet. En sak vet jag iallafall. Jag ska va världens snällaste granntant som bjuder grannbarnen på glutenfria kakor och bullar. Jag ska även själv äta massa kakor själv och kommer ha kroppen där efter. mums
 
/v.jeppsson
      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0